FAQ

Overzicht

  1. Mijn account & onze nieuwsbrief
  2. Bestellingen
  3. Levering
  4. Herroeping/retourneren
  5. Betalen
  6. Veiligheid en voorwaarden
  7. Kortingscodes
  8. Veiligheidsbelofte
  9. Advies
  10. Klantenservice

Mijn account & onze nieuwsbrief

Hoe kan ik een persoonlijk account aanmaken?
Dat is heel eenvoudig! Klik rechts boven op “Mijn account” en registreer je in slechts enkele stappen als nieuwe klant. Je kunt ook eerst je winkelwagentje vullen en tijdens het bestelproces een account aanmaken.

Wat zijn de voordelen van een persoonlijk account?
Je hoeft maar een keer alle gegevens in te vullen. In de toekomst kun je eenvoudig inloggen en alle gegevens voor het plaatsen van een bestelling zijn al bekend. Bovendien kun je in jouw account je bestelgeschiedenis zien en producten aan jouw verlanglijstje toevoegen.

Kan ik ook zonder een persoonlijk account een bestelling plaatsen?
Ja, ook dit is mogelijk. Start het normale bestelproces vanuit jouw winkelwagentje en kies dan voor de optie “zonder account bestellen”.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer, wat moet ik nu doen?
Ga naar “Mijn account” en klik op de button “Wachtwoord vergeten?”. Of klik hier op Wachtwoord vergeten. Hier vul je jouw e-mailadres in, vervolgens ontvang je een mail in jouw inbox. Mocht dit niet werken, stuur dan een mail naar info@pinkorblue.be

Hoe kan ik mijn afleveradres veranderen?
Log in op jouw account en ga naar “Mijn afleveradressen”. Hier kun je jouw huidige afleveradres wijzigen/verwijderen, maar ook een nieuw afleveradres toevoegen.

Hoe kan ik mijn e-mailadres en/of wachtwoord veranderen?
Log hiervoor in op jouw “Mijn account” en ga naar “Mijn inloggegevens”. Hier heb je de opties om jouw e-mailadres of jouw wachtwoord te veranderen.

Ik wil de nieuwsbrief ontvangen, waar kan ik mij hiervoor aanmelden?
Klik hier om je aan te melden voor onze nieuwsbrief. Vul vervolgens jouw e-mailadres in. Je ontvangt een bevestigingsmail in jouw inbox. Klik op de bevestigingsmail, hierna zul je in de toekomst ook kunnen profiteren van onze acties en aanbiedingen.

Bestellingen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Leg de gewenste producten in het winkelwagentje, klik vanuit je winkelwagentje op de knop “verder”. Vul vervolgens alle velden in. Kies de gewenste betaalmethode en rond de bestelling af. Je ontvangt een bevestigingsmail in jouw inbox. Let op dat bij de betaalmethode Vooruitbetaling de bestelling verwerkt wordt, nadat het geld overgemaakt is. Mocht je problemen hebben met het plaatsen van een bestelling, stuur dan een mail naar info@pinkorblue.be of bel 02 – 273 10 69.

Wat voor producten vind ik op pinkorblue.be?
pinkorblue.be biedt een ruim assortiment aan met meer dan 100.000 artikelen. Van autostoelen, kinderwagens tot aan luiers, kleding en speelgoed van vele bekende en hoogwaardige merken. pinkorblue heeft de volgende categorieën:


· Kinderwagens, fietsstoeltjes en draagzakken
· Autostoelen
· Verzorgingsproducten voor mama en kind
· Voeding
· Kinderkamer
· Speelgoed
· Baby- & kindermode evenals zwangerschapsmode


Neem een kijkje in onze shop en ontdek zelf wat pinkorblue allemaal te bieden heeft, bovendien wordt jouw bestelling al vanaf € 20,- gratis thuisbezorgd!

Wat moet ik doen bij ontvangst van een defect product?
Neem a.u.b. contact op met onze klantenservice door te bellen naar 02 – 273 10 69 of stuur een mailtje naar info@pinkorblue.be.

Hoe kan ik een bepaald product vinden op pinkorblue.be?
Er zijn meerdere manieren om eenvoudig producten te vinden. Het eenvoudigste is wanneer je het product invult in de zoekmachine rechts bovenin. Je kunt ook via de categorieboom navigeren naar het gewenste product. Mocht je een bepaald merk zoeken, dan kun je eenvoudig terecht op onze merkenpagina.

Ik woon niet in België, kan ik alsnog bij pinkorblue bestellen?
Bestellingen geplaats op pinkorblue.be worden alleen in België bezorgd. Plaats een bestelling in een van onze andere shops als je wilt dat het pakket buiten België bezorgd wordt. Onze internationale webshops:
· China – www.babymarkt.cn
· Denenmarken – www.pinkorblue.dk
· Duitsland – www.babymarkt.de
· Finland – www.pinkorblue.fi
· Frankrijk – www.roseoublue.fr
· Italië – www.pinkorblue.it
· Nederland – www.pinkorblue.nl
· Oostenrijk – www.baby-markt.at
· Polen – www.pinkorblue.pl
· Spanje – www.rosaoazul.es
· Tsjechië – www.pinkorblue.cz
· Zweden – www.pinkorblue.se
· Zwitserland – www.baby-markt.ch

Mijn gewenste product is uitverkocht, kan ik het alsnog bestellen?
Klik op de productpagina op het envelopje met “houd mij op de hoogte”. Je ontvangt dan automatisch een e-mail als het product weer op voorraad is.

Kan ik een product aan een bestaande bestelling toevoegen?
Achteraf kunnen alleen producten aan een bestelling worden toegevoegd als er gekozen is voor de betaaloptie “Vooruitbetaling”. Dit kan als het bedrag nog niet overgemaakt is. Stuur hiervoor een e-mail naar info@pinkorblue.be met het gewenste product en het bestelnummer waar dit product aan toegevoegd moet worden.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Stuur hiervoor een e-mail naar info@pinkorblue.be met het bestelnummer. Wij kunnen de bestelling annuleren zolang deze nog niet al zodanig verwerkt en/of verzonden is. Mocht het pakket al onderweg zijn, dan kun je deze het beste aan de deur weigeren. Het wordt dan automatisch aan ons geretourneerd.

Levering

Wat zijn de verzendkosten?
Wij verzenden met DPD.
De verzendkosten zijn €6,35
Alle bestellingen met een bestelwaarde vanaf €20,- worden gratis geleverd!

Hoe worden bestellingen die geleverd worden door een derde partij verwerkt?
Je ontvangt een telefoontje om een afspraak in te plannen. Daarom is het belangrijk dat je jouw telefoonnummer invult bij het plaatsen van de bestelling. De levertijd is gemiddeld 2 - 4 weken.

Mijn bestelling was niet compleet. Waarom heb ik (nog) niet alles ontvangen?
Bestellingen die uit meerdere producten bestaan kunnen in meerdere pakketten verstuurd worden. Uiteraard proberen wij alles in zo min mogelijk pakketten te versturen, om logistieke reden kan het voorkomen dat het over meerdere pakketten wordt verdeeld. Je ontvangt een of meerdere track en trace codes om de status van de levering te kunnen volgen. Heb je binnen aanzienlijke tijd nog niet de gehele bestelling of een e-mail van ons ontvangen, stuur dan een e-mail naar info@pinkorblue.be met jouw bestelnummer.

Ik heb besteld, maar waarom heb ik niets ontvangen?
Welke betaalmethode heb je gekozen (Mr. Cash, Sofortbanking, PayPal, Creditcard of Vooruitbetaling)? Bij Vooruitbetaling wordt de bestelling pas verzonden nadat het bedrag bij ons is aangekomen. Het kan ook voorkomen dat de betaling door bijvoorbeeld een storing niet aangekomen is. Controleer of het geld afgeboekt is en of je een bestelbevestiging van ons hebt ontvangen. Bij vragen/opmerkingen kun je natuurlijk altijd mailen naar info@pinkorblue.be.

Ontvang ik een track en trace code van pinkorblue?
Zodra de bestelling gepakt is, wordt de track en trace code automatisch verzonden naar het e-mailadres waarmee besteld is.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?
Door logistieke redenen is het niet mogelijk om de bestelling zelf op te komen halen.

Herroeping/retourneren

Wat is herroeping?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Bij een bestelling van meerdere artikelen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Ga tijdens deze bedenktijd a.u.b. wel zorgvuldig om met het artikel en de verpakking. Let op dat je het product test, zoals je dat in een winkel ook doet of mag doen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de artikelen vast te stellen. Je maakt gebruik van je herroepingsrecht als je ons schriftelijk per post of per e-mail op de hoogte stelt van jouw herroeping. Onze adresgegevens zijn:
info@pinkorblue.be
pinkorblue.be
Wulfshofstraße 22
44149 Dortmund
Duitsland.

Hoe ziet het proces van terugbetaling er uit na herroeping?
Wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zullen wij zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen alle reeds betaalde bedragen (inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending) terugbetalen. Hier geldt ten alle tijden dat de kosten voor retour zenden voor rekening van jou, de klant, zijn.

- Het hier genoemde traject voor terugbetaling gaat in op het moment wanneer wij door jou op de hoogte gesteld zijn van je herroeping.

- Wij als ondernemer betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk ingestemd hebt met een andere wijze van terugbetaling. Voor zulke terugbetalingen worden geen kosten in rekening gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij jouw artikelen hebben ontvangen of je hebt aangetoond dat je de artikelen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Hoe gaat de retourzending in zijn werk na herroeping?
Ontvangen artikelen dien je niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit om te overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld terug te sturen. Je bent op tijd wanneer je de artikelen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Mocht je producten terug willen sturen, dan kan dit als volgt; pakketten kunnen naar onderstaand adres teruggestuurd worden:

pinkorblue.be
c/o Eurosped/De Haan Logistics
Schutsluis 3
7681KG Vroomshoop
Nederland

Je kunt voor jouw herroeping gebruik maken van het modelformulier voor Herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Als je van deze mogelijkheid gebruik maakt, sturen wij je zo spoedig mogelijk per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je herroeping te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Kijk voor verdere informatie in onze Algemene Voorwaarden.

Tip: bewaar altijd het afgiftebewijsje van de retourzending. Hierop staat de trackingcode van het pakket en deze kan in een latere correspondentie van pas komen!
 
Zijn er producten uitgesloten van het herroepingsrecht?
Ja, het gaat hierbij om producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.
Denk hierbij aan producten zoals drinkflessen en -bekers, fopspenen en borstkolven.

Betalen

Van welke betaalmethodes kan ik gebruik maken?

De volgende betaalmethodes staan tot je beschikking:
• Mr. Cash (Bancontact)
 Sofortbanking
• PayPal
• Creditcard (Visa, MasterCard)
• Vooruitbetaling

Wat is het rekeningnummer van pinkorblue?
Ons bankrekeningnummer:

Bank: Sparkasse Dortmund
IBAN: DE61440501990001315706
BIC: DORTDE33XXX

Hoe werkt de betaling met Mr. Cash (Bancontact)?
• Kies "Mr. Cash" als betaalmethode in het bestelproces
• Geef nu een aantal gegevens in van jouw betaalkaart; het kaartnummer, de vervaldatum van de kaart en de naam van de kaarthouder
• De gegevens worden versleuteld en je wordt doorgeleid naar een beveiligd scherm van jouw bank
• Doorloop de veiligheidsprocedure van de bank zodat je je identiteit en betaling kunt bevestigen
• Je wordt nu terug naar de webshop geleid; de betaling en bestelling zijn bevestigd
Meer informatie vind je via www.bancontact.com

Hoe werkt Sofortbanking?
Sofortbanking biedt hoge comfort bij de betaling van je bestelling en is voor jou als klant niet alleen gratis, maar biedt ook andere voordelen:
• Automatisch invullen van je bestelgegevens
• Betalen zonder dat je andere software nodig hebt
• Snellere levering
• Geen creditcard nodig
• Geen registratie nodig
• Geen extra kosten
• Verhoogde beveiliging tegen identiteitsdiefstal
Meer informatie vind je hier: www.sofort.com

Wat is PayPal?
PayPal zorgt ervoor dat je makkelijk, veilig en snel kunt betalen als je online koopt en verkoopt. PayPal is gratis voor kopers. Alleen betalingen in een andere valuta brengen kosten met zich mee.

Met PayPal kan elke particulier en onderneming met een e-mailadres gemakkelijk en goedkoop betalingen verrichten zonder dat jouw persoonlijke bank- of betaalgegevens worden gedeeld met de koper of verkoper. Je hoeft je creditcard niet bij de hand te houden om te betalen. Jouw bankrekening of creditcardnummer is immers al veilig opgeslagen in jouw PayPal-rekening dus het is niet nodig jouw bankgegevens in te voeren. PayPal biedt meer dan alleen jouw gegevens veilig te bewaren. Als de goederen nooit bij jou aankomen of niet aan de beschrijving voldoen, biedt de PayPal-aankoopbescherming in de meeste gevallen volledige dekking voor jouw online aankopen. Directe online betalingen met PayPal worden snel op de rekening van de verkoper bijgeschreven.

Overigens: PayPal geniet groot vertrouwen bij kopers en verkopers. Meer dan 2 miljoen Nederlanders betalen al met PayPal en wereldwijd heeft PayPal meer dan 230 miljoen rekeningen in 190 landen.

Open kosteloos een PayPal rekening en koppel deze met je bankrekening of je creditcard – op die manier wordt jouw volgende aankoop bij pinkorblue nog eenvoudiger.

De maximale inkoopwaarde is €2.000,-  met een uitzondering op kinderkamers, hier ligt de grens bij €3.000,-.
Kijk voor verdere informatie over PayPal op: www.paypal.be

Hoe werkt betaling met een creditcard?
De betaling verloopt eenvoudig door gebruik te maken van een creaditcard: VISA of MasterCard. Jouw creditcardgegevens worden versleuteld via de veilige 128-bit SSL-methode. pinkorblue.be verstuurt deze gegevens over een snelle verbinding naar de betreffende datacenters. Is jouw creditcard beveiligd met een 3D-Secure code (bijvoorbeeld de Visa of MasterCard SecureCode), dan moet jij je hiervoor eenmalig registeren bij jouw eigen bankverbinding, vervolgens kun je de persoonlijke code bij alle toekomstige betalingen gebruiken.

De afboeking gebeurt pas op het moment dat de bestelling verstuurd wordt. Alleen het totaalbedrag van de producten die daadwerkelijk verstuurd worden, worden afgeboekt. Op de dag van verzenden ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail.

Maak gebruik van een eenvoudige en veilige manier van betalen, zonder extra kosten die in rekening gebracht worden. De maximale inkoopwaarde voor het betalen met creditcard bedraagt € 1.000,-.


Hoe werkt de betaalmethode vooruitbetaling?
Bij een vooruitbetaling is het zo dat we jouw bestelling kunnen versturen, zodra jouw betaling door ons systeem geregistreerd is.
Wij vragen jou, om het totaalbedrag naargelang je bestelling over te maken.

De gegevens die je nodig hebt om een betaling te maken (jouw bestelnummer en het totaalbedrag), kun je terugvinden in de e-mail met de bestelbevestiging die je van ons ontvangen hebt. Vervolgens kun je het totaalbedrag overmaken naar:

Sparkasse Dortmund
Naam rekeninghouder:  pinkorblue.be
IBAN: DE61440501990001315706
BIC/SWIF: DORTDE33XXX

Begunstigde: pinkorblue.be
Omschrijving 1: Jouw bestelnummer (BE...)
Omschrijving 2: Naam rekeninghouder


Veiligheid en voorwaarden

Waarvoor dient het BeCommerce Kwaliteitslabel?
Dit betekent dat pinkorblue.be is gecertificeerd door BeCommerce. Dit betekent dat pinkorblue de BeCommerce Label code respecteert en dat onze site gecertificeerd is door een onafhankelijke organisatie, Bureau Veritas Certification Belgium NV. pinkorblue.be werd voor het eerst gecertificeerd op 26 maart 2015.

Waar vind ik de privacy policy?
Onze privacy policy vind je hier.

Zijn mijn gegevens beschermd?
Ja, wij leggen veel waarde op de veiligheid van jouw gegevens. Om dit te kunnen bewerkstelligen maken wij tijdens het bestelproces gebruik van een 128-bit SSL sleutel methode.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Onze algemene voorwaarden vind je hier.

Kortingscodes

Hoe kan ik een kortingscode toevoegen aan mijn bestelling?
Als je het gewenste product in het winkelwagentje hebt gelegd, kun je in het winkelwagenproces de code toevoegen. Je ziet linksonderin een balk waar je een kortingscode kunt intypen of inplakken. Vervolgens druk je op de knop "verzilveren". Let bij het ingeven van een kortingscode op het volgende:
• Kopieer geen overbodige spaties met de code mee
• Let op de minimale bestelwaarde, geldige categorieën / merken en de geldigheidsduur van de kortingscode!
• Per bestelling kan maar één kortingscode worden verzilverd
• Kortingscodes kunnen niet voor contact geld worden ingewisseld
• Kortingscodes kunnen niet op reeds geplaatste bestellingen worden toegepast

Mocht je problemen ondervinden bij het ingeven en verzilveren van een kortingscode kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Welke producten en/of merken zijn uitgesloten van deelname van de kortingscodes?
De volgende merken zijn uitgesloten van deelname aan kortingscodes: 4YOU, ABC Design, Affenzahn, Axkid, Baby Art, Babybay, Babymel, Babymoov, Babyzen, Beaba, Bergtoys, Britax Römer Premium Line, Bugaboo, Chicco, Croozer, Cybex, DerDieDas, Doona, Done by Deer, GB, Hauck, Jetkids, Joie, Kapla, Kids Concept, Koeka, Lässig, Manduca, Marsupi, Maxi Cosi, Medela, Minimeis, Moon, Musterkind, Nomi, Odenwälder, Peg Perego, PonyCycle, Qeridoo, Quinny, Safety 1st, Scout, Silver Cross, Solitaire, Stokke, Storksak, Rotho, Teutonia, Thule, TFK, Tiny Love, Träumeland en Voksi. Naast de hiervoor genoemde merken zijn tevens enkele losse artikelen van niet-genoemde merken eveneens uitgesloten van kortingscode's en/of -acties.

Luiers en billendoekjes uit de categorie "Verzorging" zijn eveneens uitgesloten van deelname aan kortingscodes.

Mijn kortingscode functioneert niet, wat kan ik nu doen?
Controleer eerst het volgende: heb je de minimale bestelwaarde bereikte? Wat is de geldigheidsdatum van de kortingscode? Is de kortingscode geldig op alle producten in je winkelwagentje? Functioneert je kortingscode alsnog niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Veiligheidsbelofte

Wat is de Veiligheidsbelofte van pinkorblue?
Bij een autostoel staat de veiligheid altijd op de eerste plek. Daarom kun je ook na een ongeluk op ons rekenen. Het kan namelijk zo zijn dat zelfs bij kleine ongelukjes de autostoel kleine haarscheurtjes of andere beschadigingen oploopt. Deze, vaak niet eens zichtbare beschadigingen, kunnen toch een significante uitwerking hebben op de veiligheid van de autostoel. Daarom speciaal onze Veiligheidsbelofte: Wij nemen autostoelen terug, die binnen twee jaar na aanschaf bij pinkorblue betrokken zijn geweest bij een ongeluk. Wij staan voor je klaar – beloofd! Meer informatie over onze Veiligheidsbelofte vind je hier.

Hoe maak ik gebruik van de Veiligheidsbelofte?
Hier wordt stapsgewijs uitgelegd hoe je gebruik kunt maken van de Veiligheidsbelofte van pinkorblue.

Advies

Advies op pinkorblue.be
Op de pagina Advies vind je allerlei handige tips en informatie voor de zwangerschap en voor kindjes tot en met 6 jaar. Zo helpt onze Kinderwagenguide je op weg met het uitkiezen van de passende kinderwagen, laat de babyuitzet checklist zien wat je als beginnende ouders allemaal nodig hebt en kun je door onze themawereld laten inspireren.

Klantenservice

Waar kan ik terecht met vragen, op- of aanmerkingen?
Telefonisch staan we van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 16:00 uur voor je klaar. Wij zijn te bereiken op het telefoonnummer: 02 – 273 10 69. Stuur je liever een mailtje? Dan kan dat natuurlijk ook! Je kunt mailen naar info@pinkorblue.be. Wij doen onze uiterste best om spoedig te reageren.